За банките, рекламите и кафявите “медии”

Обърнаха ми внимание, че Райфайзенбанк се рекламират на сайта на Блиц.

В първия момент реакцията ми беше да го обясня, че Блиц се опитват да си припишат несъществуваща легитимност и достоверност, претендирайки, че имат легитимни рекламодатели. Някак не ми се стори реално, че банка с капка адекватност биха се компрометирали, че да рекламират на подобно място.

После обаче ми светна, че е напълно възможно това да е реално. И се замислих колко голяма част от боклучавите “медии” печелят от рекламата на иначе нормални фирми и компании.

Простия факт е, че това всъщност е загуба само и единствено за банката. Никой не вярва наистина на кафявите медии. За една банка обаче всичко започва и свършва с тяхната репутация. Питайте КТБ ако не ми вярвате.

Това, което аз направих беше да им изпратя един имейл и да ги попитам дали това е реална реклама или злоупотребяват с името им. И ако е реална, дали знаят, че се рекламират на сайта еманация на кафявите медии и част от хибридните войни, които се водят в момента или иначе казано, че спонсорират генератор на #fakenews. Интересно ми е какво и дали ще отговорят. press.pr@raiffeisen.bg

Много е трудно директно да се види сметката на бълвоча, с които ни облъчват, по простата причина, че нямаме реални закони, които да налагат или да задължават “медии” да публикуват вярна, проверена и точна информация, без опити за манипулация. Остава задължение на читателя внимателно да следи какво и къде чете. За съжаление обаче не са станали критична маса тези читатели, затова стратегията е да потърсим отговорност на компаниите. Защото докато дават пари и легитимизират подобни неща, идва въпроса, защо е за сметка на нас? Тяхната печалба, е за умишлената манипулация, злоупотреба и вреда на… нас като общество.

И да, фирмите трябва да носят отговорност за това какво промотират и подкрепят, директно или индиректно.
#nofake

Advertisements

2 thoughts on “За банките, рекламите и кафявите “медии”

  1. Pingback: Райфайзен, кафявите медии – част 2 – Писма от Земята

  2. Pingback: Реклама. Репутация. Риск. | Justine Toms' blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s