За рекламирането в интернет и как нормални рекламодатели могат да се окажат на гадни сайтове

За Райфайзен и рекламирането им в “Блиц” чух всякакви реакции, но основно ми направи впечатление желанието за обяснение, че всъщност те не се рекламират УМИШЛЕНО и КОНКРЕТНО на този сайт, просто са наели фирма, която е закупила на едро рекламни площи по различни сайтове и то така… случайно.

Няколко коментара към това.

  1. Отговорът на Райфайзен директно отстрелва опцията, че те не са знаели. Знаят и тези, които ми отговориха, не виждат проблем в това.
  2. Некадърността не е извинение.

Отварям една скоба и как работи рекламирането в интернет.
Мрежата разполага с площи за реклама по различните сайтове. За да се рекламира дадена реклама там, има конкретна схема (може да има повече от 1 схема).
Използващите мрежата имат профили, тези профили са изградени чрез бисквитките на сайтовете, които са посетили, някои от които си го следват, където и да хори.
При посещение на даден сайт, на заден фон за милисекунди се случва наддаване – различни реклами, които търсят точно такъв човек, имат заложени конкретни стойности, които биха платили за да стигнат до него, като имащи най-висок залог, печели и рекламата се показва на дадения човек.

Наддаването е полу-автоматичен, залагат се някакви цели на системата, слагат й се ограничения, но реално тя извършва немалка част от работата автоматично. Има предварително уточнени параметри, които са зададени.

И сега важния момент: възможно е да се поставят ограничения – да се блеклистнат конкретни категории сайтове, конкретни сайтове, конкретни теми и т.н.

Т.е. рекламите, които виждаме не са случайни, базирани са на база къде и какво сме правили преди. Отдаващите рекламно място и купуващите рекламно място могат да уточнят кой и какво може да се вижда или да не се вижда.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s